Αχ, αυτοί οι βαθμοί

Σε καμία περίπτωση οι βαθμοί δεν θα πρέπει να γίνονται “άγχος” για τα παιδιά, πόσο μάλλον για εμάς τους γονείς…

Της Φλώρας Κασσαβέτη με τη συνεργασία του Λάμπρου Γκρέκα, Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ΜΑ in Εducation.

Ο βαθμός μπορεί να επηρεάσει τη διάθεση του παιδιού και τον τρόπο που προσδιορίζει την αξία του, ιδιαίτερα όταν βλέπει ότι έχει εξαιρετική σημασία για τους γονείς του. Γι αυτό είναι σημαντικό να έχετε την κατάλληλη στάση-είτε το παιδί σας φέρει άριστα είτε όχι.

  • Συζητήστε με το παιδί, φροντίζοντας να του εξηγήσετε ότι τα τεστ αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής. Εξηγήστε του ότι πραγματοποιούνται για να μετρήσει τις δυνάμεις του κι ότι το αποτέλεσμα, δηλαδή ο βαθμός, σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει την αγάπη σας προς αυτό.
  • Είναι δεδομένο ότι το παιδί σας θα εισπράξει τον έπαινό σας για την επιτυχία του. Να θυμάστε, ωστόσο, ότι το μπράβο δε θα πρέπει να το ακούει μόνο όταν φέρνει καλούς βαθμούς. Μπράβο θα πρέπει να εισπράττει συχνά, ακόμα και για πράγματα που για εσάς μπορεί να μην έχουν μεγάλη αξία, όπως π.χ. για μια ζωγραφιά ή μια κατασκευή ή ακόμα και για το γεγονός ότι έμαθε να δένει τα κορδόνια από τα παπούτσια μόνο του.
  • Αν δεν τα πήγε καλά στο διαγώνισμα, αποφύγετε τα αρνητικά σχόλια. Μη δίνετε αξία μόνο στο βαθμό, αλλά και στην προσπάθεια που έκανε το παιδί.
  • Εκφράσεις όπως, “Ξέρω ότι προσπάθησες”, απαλύνουν την απογοήτευσή του.
  • Εξετάστε μαζί με το παιδί τα λάθη του, προκειμένου να εντοπίσετε αδυναμίες που χρειάζεται να ξεπεραστούν. Ταυτόχρονα επαινέστε το για τα σημεία που τα πήγε καλά στο τεστ, π.χ. “Μπράβο, τη θυμήθηκες αυτή την ημερομηνία!”.
  • Αποφύγετε τη σύγκριση με τους συμμαθητές του και μη ρωτάτε τι βαθμό πήραν τ άλλα παιδιά στο διαγώνισμα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *